Begin dit jaar riep paus Franciscus 25 juli tot uit tot Wereldouderendag. Bedoeling is om de unieke waarde van oudere mensen en grootouders in de schijnwerpers te zetten: zij hebben ons veel te bieden, maar moeten daartoe ook de kans krijgen.
Onze voorzitter Eric Van Rompuy deelt alvast graag met jullie zijn boodschap:
We sluiten ons als CD&V-senioren enthousiast aan bij de nieuwe Werelddag voor Grootouders en Senioren op zondag 25 juli. Het thema van de eerste editie is: IK ZAL ER ALTIJD VOOR JE ZIJN. Senioren en Grootouders vormen een onmisbare schakel tussen de verschillende generaties en zijn de bron van vele prachtige intergenerationele ontmoetingen. Hun rol wordt vaak ondergewaardeerd maar in coronatijden is weer eens gebleken hoe onmisbaar grootouders zijn. Samen iets beleven opent het gesprek tussen grootouders en kleinkinderen. Aan opa’s en oma’s bewaren de jongeren vaak de mooiste herinneringen. Van hun kant geven de jongeren aan de ouderen de veerkracht om positief in het leven te blijven staan. Liever dan al wat oud is weg te wuiven, kunnen we onze leeftijd verwelkomen als een trouw vriend. Dat is ook de boodschap van paus Franciscus op deze Werelddag.

0 opmerkingen

Lees de reacties ()