Deze week is het de Vlaamse ouderenweek. Het thema van deze week is de strijd tegen de eenzaamheid. Heel wat ouderen kampen met dit probleem. Als CD&V - senioren willen we dit mee onder de aandacht brengen en voorstellen formuleren naar het beleid. Dit doen we door een aantal marktacties waar we theebabbels organiseren en theelichtjes uitdelen met onze boodschap.

We schuiven als CD&V – senioren hierbij 3 accenten naar voor:

1.      In iedere gemeente dient er een aanspreekpunt rond eenzaamheid te zijn. Dit kan via het geïntegreerd breed onthaal.

2.      Lokale dienstencentra spelen een belangrijke rol tegen vereenzaming, zij moeten alle steun krijgen. We bepleiten ook heel sterk het organiseren van een mobiel lokaal dienstencentrum zodat mensen in meer afgelegen deelgemeenten ook de kans krijgen naar het dienstencentrum te gaan.

3.      De vele socio-culturele verenigingen zijn eveneens een dam tegen eenzaamheid. Hun rol dient sterker gewaardeerd te worden.

Je vindt ons op volgende plaatsen:

1. Lint
-op zaterdag 23/11 voormiddag actie aan Carrefour Lint
-op zondag 24/11 voormiddag actie aan Carrefour Lint en aan de kerk van Lint
Carrefour Lint is de enige supermarkt in Lint en druk bezocht op zaterdag en zondag voormiddag en hopen hiermee zeker meer dan 600 personen te bereiken.

2.Leuven Op 22 november op de markt

3.Schelle Op de markt van Schelle op 30 november met 150 theelichtjes

4.Kruisem  Marktacties dinsdag 26 november (in Kruishoutem) en op vrijdag 29 november (in Zingem). De actie verloopt in samenwerking met Vrouw & Maatschappij, JONG CD&V en wellicht ook een delegatie van OKRA.

5.Mechelen: Op 14 december op de kerstmarkt van Beweging.net Mechelen

6.Heist-Op-Den-Berg: Weekend 14 en 15 december op de kerstmarkt

7. Zaventem op 16 december

Er violgen allicht ook nog acties in Dendermonde, Lebbeke, Laakdal en Wuustwezel.

Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties