Nieuwjaarsontmoeting CD&V - senioren Limburg

03-02-2020

Op 28 januari 2020 trapten de CD&V - senioren van Limburg het nieuwe jaar van start! Als gastsprekers kwamen allemaal 'nieuwe' voorzitters aan het woord. Mieke Ramaekers, nieuwe voorzitter van de CD&V - senioren van Limburg nam als eerste het woord, heette iedereen welkom en leidde de sprekers in.

Vervolgens kwam Eric Van Rompuy, nieuwe nationaal voorzitter van de CD&V - senioren aan bod en illustreerde zijn toelichting aan de hand van het boek '21 lessen voor de 21ste eeuw' van de Iraanse schrijver Yuval Harari. Eric duidde hierbij op tal van uitdagingen die ons staan te wachten en die we samen zullen moeten aanpakken. Zo is er de klimaatcrisis die niet meer te negeren valt, de demografische groei, tewerkstelling, artificiële intelligentie, de woonproblematiek, de ongelijkheid in de wereld... Als senioren moeten we ook met al deze vraagstukken bezig zijn.

Vervolgens kwam Raf Drieskens, nieuwe CD&V voorzitter van Limburg, aan het woord. Hij sprak out of the box over het nieuwe wonen, werken en leven in Limburg en daarbuiten.

Ten slotte was er een lekker drankje in de Cordabar met vele en boeiende informele gesprekken.
Er werd ook afscheid genomen van de 2 Mia's, Mia Houben en Mia Severy -respectievelijk regiovoorzitter en provinciale voorzitter van de senioren- die zich jarenlang hebben ingezet voor de CD&V - senioren. We hopen alsnog op hun inbreng en jarenlange ervaring te kunnen rekenen!