Congres CD&V senioren 'niet over ons zonder ons'

08-10-2021

Geslaagd nationaal CD&V-seniorencongres in het Provinciehuis in Leuven op 7 oktober 2021.
Meer dan 200 aanwezigen en een blij weerzien na anderhalf jaar. Het congresthema: het ouderenbeleid na de coronapandemie met voorstellen van de CD&V-senioren. Ook Wouter Beke en Joachim Coens spraken het congres toe.
Ik stelde in mijn toespraak dat de gezondheidscrisis zware gevolgen heeft gehad op onze manier van leven, ons denken, ons werk, ons onderwijs, onze vrije tijd, onze relaties onderling. Niets zal nog zijn zoals voorheen. We gingen na wat de impact is geweest voor ouderen: groeiende eenzaamheid, toenemende angst en onzekerheid, digitalisering, levenskwaliteit en participatie aan de samenleving.
Corona heeft ook positieve gevoelens naar boven gebracht: de spontane solidariteit, aandacht voor mekaar over de generaties heen, het belang van sociale contacten. CD&V is de partij van de nabijheid, dicht bij de mensen. De samenleving heeft meer dan ooit nood aan onze ideologie van verbondenheid. De CD&V-senioren zullen hiervoor meer dan ooit ijveren.