Nieuwsbrief CD&V
CD&V-senioren
05/09/2014

Beste senioren,

Wat een heuglijke dag! Als voorzitter ben ik heel blij u te kunnen melden dat Marianne Thyssen voorgedragen is als Europees commissaris. Wij wensen haar namens de CD&V-senioren alle succes toe in haar nieuwe functie.

Ook voor onze jongerenvoorzitter Tom Vandenkendelaere verandert er heel wat, hij volgt Marianne op in het Europees Parlement. We willen hem ook het allerbeste toewensen.

Toeval of niet, maar onze themadag van dinsdag gaat net over Europa. We hopen u dan ook massaal daar te mogen verwelkomen.

Verder hoop ik met u dat we snel een federale regering hebben en onze regeringen met succes hun tocht zullen volbrengen.

Tot slot hoop ik u te mogen ontmoeten op één van onze activiteiten het komende werkjaar.

Met vriendelijke groet,

An Hermans
Voorzitter van CD&V-senioren

Themadag: dinsdag 9 september 2014 over Europa

Europa staat voor nieuwe uitdagingen na de verkiezingen van 2014. De moeilijkheden in Oost-Europa hebben een invloed op onze economie. Verder komen er steeds meer vragen over de sociale rol van Europa. En tot slot staan we aan de vooravond van de samenstelling van een nieuwe commissie...

Daarom organiseren we op dinsdag 9 september 2014 een studiedag over de Europese uitdagingen.

Het programma:

11.00 u. Welkom en inleiding
11.10 u. Prof. dr. Peter Van Kemseke, vice-kabinetschef Herman Van Rompuy en buitengewoon docent KULeuven
12.00 u. Vragen
12.15 u. Broodjeslunch en tafelgesprekken: Onze verwachtingen ten opzichte van Europa
13.00 u. Welke rol speelt de EVP in het Europees Parlement door Ivo Belet, Europarlementslid
13.35 u. Senioren verwachten (weergave tafelgesprekken)
13.55 u. Afronding

Inschrijven kan op onderstaande link. Iedereen welkom.

Lees meer ›

Bezoek CD&V-Senioren Noord-Limburg aan Meeuwen-Gruitrode

Donderdag 3 juli jl. bezocht een delegatie van CD&V-senioren Noord-Limburg, op uitnodiging van burgemeester Lode Ceyssens, het splinternieuwe gemeentehuis van Meeuwen-Gruitrode. Bij een tas koffie en een lekker stuk vla kregen de aanwezigen een toelichting van de burgervader over de ontstaangeschiedenis en beweegredenen van de uitbreidings- en renovatiewerken.

Lees meer ›

Geslaagde discussie over toekomst partij

In Brugge hield het regiobestuur een discussie over de verkiezingsresultaten van 2014. Regiovoorzitter Michael Bossuyt nodigde niet alleen de bestuursleden uit, maar ook de mandatarissen en voorzitters van de lokale afdelingen. Met ongeveer een dertig personen werd stevig gediscussieerd over de toekomst van de partij, de uitdagingen en de keuzes die we moeten maken.

Wie meer informatie wil of de conclusie wil inkijken, kan contact opnemen met regiosecretaris Arnaud Roets op arnaud.roets@telenet.be

Oproep: hebt u tips voor de CD&V-senioren?

Hebt u een idee voor een vergadering, uitstap, ontmoeting of reis voor de CD&V-senioren? Wilt u graag iemand ontmoeten samen met de CD&V-senioren? Bent u op zoek naar inspiratie voor uw lokale werking? Hebt u goede ideeën voor de CD&V-senioren?

Laat het ons weten op senioren@cdenv.be We kijken wat we kunnen realiseren. Alvast bedankt!

donderdag, 30 november, 2017
CD&V - Senioren regio Mechelen organiseren een namiddag rond Dementie
zondag, 3 december, 2017
CD&V - Senioren, Vrouw en Maatschappij, en Jong CD&V Torhout gaan 'op de apero met Jo' met minister Jo Vandeurzen