VERHOGEN VAN BRUTO PENSIOEN MAG NOOIT LEIDEN TOT MINDER NETTO PENSIOEN!

vrijdag, 25 augustus, 2017

VERHOGEN VAN BRUTO PENSIOEN MAG NOOIT LEIDEN TOT MINDER NETTO PENSIOEN!

De CD&V – Senioren trekken aan de alarmbel. Ze  roepen de regering en in het bijzonder minister Van Overtveldt op om de scheeftrekking zo snel mogelijk op te lossen.

Zo’n 128.000 senioren die een pensioenuitkering genieten, ontvangen bruto misschien wel iets meer pensioen, maar netto blijft daar weinig of niets en in het slechtste geval zelfs minder van over.

De welvaartsenveloppe die ervoor moet zorgen dat de laagste pensioenen stijgen, levert jaarlijks amper 50€ extra op. Dit in schril contrast tot de 100€ per maand die de regering beloofde.

CD&V - senioren vinden dat een verhoging bruto ook netto meer moet opleveren, ook als er rekening gehouden wordt met gemeentelijke belastingen. Een verhoging van uitkering of loon mag nooit tot resultaat hebben dat mensen minder in de portemonnee krijgen! Dit werd reeds herhaaldelijk verwoord door onze volksvertegenwoordigers Stefaan Vercamer, Roel Dessein en Sonja Becq die er een wetsvoorstel rond indienden.

Minister Van Overtveldt moet er dringend werk van maken. Dat komt alle gepensioneerden ten goede, of het nu gaat om een verhoging nav taks-shift, indexverhoging, vakantiegeld of afkoop van studiejaren die tot een hoger pensioen zou leiden…

Een ongelijke en onrechtvaardige shift waar de gepensioneerden de dupe van worden. Dit kan toch niet de bedoeling zijn! “ zegt An Hermans, voorzitter van de CD&V – senioren.