In Brussel wil Taxistop een minder mobiele centrale oprichten.
Daarvoor zijn er vrijwilligers nodig die 'taxi' willen zijn.
Interesse? Lees dan zeker verder!

Wat is een MMC?

Het doel van een MMC is het aanbieden van transport aan personen met beperkte mobiliteit en middelen door gebruik te maken van een netwerk van vrijwilliger-chauffeurs. Op deze manier gaan we de strijd aan tegen het sociaal isolement in onze samenleving.

De aard van de trajecten is divers: familie bezoeken, boodschappen doen, naar het hospitaal... Mobiliteit is een recht van elk individu en wij maken hierin geen onderscheid.

De leden vragen 48 uur op voorhand een traject aan. Vervolgens gaat de Centrale op zoek naar een chauffeur die beantwoordt aan zijn noden. Na akkoord, gaat de vrijwilliger met zijn voertuig naar de woning van het lid en verzorgt het traject. Op het einde van de rit betaalt de gebruiker een kilometervergoeding rechtstreeks aan de vrijwilliger op basis van de afgelegde kilometers.

Taxistop vzw ontwikkelt deze centrale reeds sinds 1982 in België samen met de gemeentes. We zijn heel fier op ons netwerk van 3000 vrijwilligers die jaarlijks 30 000 leden vervoeren voor een totaal van 10 miljoen afgelegde kilometers!

Hoe kan u helpen?

Uiteraard kan een MMC niet bestaan zonder een netwerk van vrijwilliger-chauffeurs. Om dit project te lanceren zijn we dus op zoek naar Brusselaars met eigen wagen die over (beperkte) tijd beschikken om een medemens vooruit te helpen. Uiteraard bieden wij een compleet verzekeringspakket aan (o.a. Omnium) evenals een functionerend onkostensysteem.

Wij beschikken over een professioneel communicatiepakket (brochures, affiches, promotie-filmpjes) en stellen deze uiteraard ter uwer beschikking. Ikzelf maak me ook graag vrij om het project lokaal of bij de federatie zelf toe te lichten.

Max Viaene
Project Manager Centrale des Moins Mobiles | Minder Mobielen Centrale