Gezond eten en gezond bewegen! Ook belangrijk voor senioren!

dinsdag, 19 september, 2017

Blijven bewegen en dagelijks een goeie portie gezonde voeding is en blijft ook voor senioren van groot belang.
Om precies te weten wat we nu best eten, ontwikkelde het Vlaams Instituut Gezond Leven een nieuwe voedseldriehoek.

Gezond eten: wat is dat nu precies? In de media verschijnen zoveel tegenstrijdige berichten dat je op den duur het bos door de bomen niet meer ziet. Daarom verzamelde Vlaams Instituut Gezond Leven alle huidige wetenschappelijke kennis over gezonde voeding – wat krijgt de voorkeur, wat beperk je beter – voor jou in de voedingsdriehoek. Ze willen richtlijnen geven die op lange termijn voor iedereen haalbaar zijn. En die ervoor zorgen dat er ook voor onze kinderen en kleinkinderen genoeg gezond voedsel is. Het resultaat is een realistisch model dat perfect past in de Vlaamse eetcultuur en dat handvaten geeft om duurzamere keuzes te maken.

In onderstaande link kan u de juiste ingrediënten vinden om op een gezonde manier de dag door te komen.